2024/07/31

My Good Bye Day

My Good Bye Day
Photo from Pixabay

明天(2024/08/01)就是我正式搬離起家厝的日子了!😔

其實說正式也不是非常正確,因為我還有很多東西要整理,還是會回來這邊打掃。

但在我心中,這日子就如同 2007/10/20 一樣的神聖~~話說 10/20 可是我每年的獨立紀念日呢!哈!😂

前幾天在追美劇 Shameless(無恥之徒)S9E14 時,女主角 Fiona Gallagher 跟她在獄中的弟弟 Ian 說,自己想離開家裡。那當中的台詞,跟我居然有 89 分像!

Fiona:

I’m thinking maybe it’s time for me to go. 

Leave. Move someplace else.

Shit. I can’t believe I actually say it out loud.

I’m scared. And now I’m crying.

Ian:

When would you leave?

Fiona:

Now. Soon.

Before I chicken out.

喜歡對號入座的我,就將 Ian 的回答當成是上天給我的一個 sign 吧!😁

Ian:

Go. 

Go as far away from here as you can, and don’t ever look back.


猜你喜歡:

個人認為危老自建是假議題


沒有留言:

張貼留言